Sremska Mitrovica – Set od četiri nova pravilnika kojima se reguliše promet nekretnina, a po kojem agenti za prodaju nekretnina moraju biti licencirani stupio je na snagu krajem jula prošle godine. Od tada sertifikat je u prvom krugu polaganja dobilo 483 agenta.

Pored nekoliko stavki koje se nalaze u pravilnicima, svakako najupečatljivija jeste ta da će od uvođenja novih pravilnika svaki pojedinac koji želi da se bavim prodajom i prometom nekretnina morati imati u svom posedu licencu kojom potvrđuje da je položio ispit koja će biti neophodna za bavljenje ovim poslom.

agent za nektretnine izvor topagenttačkahr

 

Foto: topagent.hr

Od 9. maja dozvolu za rad imaće samo agenti s licencom koji su upisani u registar posrednika, a oni koji to žele da postanu moraće da polože stručni ispit u kome će pokazati znanje iz prava, marketinga, finansija, poreza, prostornog planiranja i gradnje.

Prema informacijama iz nekoliko mitrovačkih agencija za prodaju nekretnina, sa novim setom pravilnika su upoznati od samog starta i za sada je nekoliko sremskomitrovačkih agenata za prodaju nekretnina već polagalo stručni ispit u prvom krugu, dok se određeni broj tek priprema da to učini. Polaganje stručnog ispita, uprkos tome što predstavlja dodatan posao i obavezu za njih, agenti su ocenili kao pozitivnu stvar jer su šanse da agent pogreši svedene na minimum, a samim tim sigurnost klijenata je veća.

Građani kojima od maja budu potrebne usluge agencija za nekretnine moći će u centralnoj jedinstvenoj javnoj bazi podataka na internetu da provere da li se poslovanje posrednika u prometu nekretnina ispunjava po zakonu.

Set četiri nova pravilnika:

– Agenti će morati da imaju minimum četvrti stepen stručne spreme, kao i položen stručni ispit koji se polaže usmeno i pismeno. Kandidati će morati da pokažu znanje iz oblasti prava vezanih za promet i zakup nepokretnosti, finansijska i poreska pravila, poznavanje menadžmenta i osnove prostornog planiranja i izgradnje.

– Registar će sadržati sve podatke o posredniku – od upisa, preko adrese, matičnog broja, broja telefona, do podataka o zaposlenim licima, kao i zaštitnim merama. Zakonski rok za uspostavljanje registra posrednika je 8. maj 2015. godine.

– Pravilnikom o poslovnom prostoru propisuju se minimalni tehnički uslovi za obavljanje te delatnosti, koji dozvoljavaju da i stan bude tretiran kao poslovni prostor ako ima zaseban ulaz i sanitarni čvor, ali se pri tome ne sme koristiti za stanovanje.

– Svaki posrednik mora da vodi evidenciju u pisanom obliku, na posebnom obrascu, koju će morati trajno da čuva, dok ugovor o posredovanju sa pratećom dokumentacijom mora da čuva najmanje 10 godina od zaključenja.

Ni pravilnik koji se odnosi na vođenja evidencije kako o prometu tako i o zakupu koji će po novom morati imati određenu formu i morati da se čuvaju duži vremenski period ne predstavljaju problem mitrovačkim agencijama, jer kako nam je rečeno evidencija se i do sada uredno vodila i čuvala, pravilnici su možda doneli samo male smernice kako sve to treba od sada da izgleda.

Do sada licencu je steklo 483 agenata, a za novi krug testiranja za sticanje licence prijavilo se 1.300 lice.

You may also like