Ponovo aktuelna kupovina na “veresiju”

Sremska Mitrovica – Dok gledaju medijske ličnosti, razne estradne “umetnike”, funkcionere, starlete i njima slične u skupoj brendiranoj odeći, obući, sa telefonima koji koštaju kao tri prosečne pate u Srbiji, “obični smrtnici”, sve manje novca izdvajaju za kupovinu odevnih predmeta.

Ponuda izgleda nikada veća, razgranala se kupovina preko interneta, a sve češći su i popusti, doduše to sve ne znači puno kada narod nema para. Čak i za malo kvalitetnije kopije brendiranih stvari moraju se izdvojiti veće sume novca, o originalima se i ne govori, samo se gledaju.

Nemaština i slaba kupovna moć građana uticala je na to da vlasnici radnji sa garderobom i obućom ukoliko ne žele da zatvore svoje radnje, pristaju na razne kompromise sa kupcima, o kojima nije bilo reči u, kako kažu “srećna vremena”. Sve popularnija je kupovina na “crtu” ili “veresiju”, po principu dođem ti, odeš, odabereš šta ti se sviđa, platiš koliko možeš sada, upišu te u neki rokovnik, pa ostatak plaćaš na rate, nezvanično, kada imaš i koliko imaš, važno je da sve isplatiš. Taman pomisliš dobro je, nema više rata, ali već je prošlo par meseci, promenilo se godišnje doba, a samim tim potrebna je nova garderoba i onda “hajde Jovo nanovo”.

Popusti su sve češći i svaka se prilika koristi da se garderobi spusti cena, doduše u Srbiji na sniženja ne može da se gleda kao na iste akcije u inostranstvu, jer poznata je činjenica da se roba na sniženju u Srbiji prodaje po realnoj ceni, koja se nakon prestanka sniženja ponovo vraća na visoki iznos.

Prodaja ne cveta ni u radnjama sa polovnom robom (second hand šopovima), koje se doduše u poslednje vreme otvaraju više nego u prethodnom periodu, ali da je situacija dobra, i nije. “Radim tek toliko da preživim, pre samo dva meseca sam otvorila radnju, prodaje ima, ali ne dovoljno, najviše ima “posmatrača”, vide šta je u ponudi i koje su cene i uglavnom se sve završi na tome”, rekla nam je vlasnica jedne takve radnje u gradu.

Bilo da su administrativne zabrane u pitanju, čekovi, rate, “knjige i knjižice za upisivanje”, svako na svoj način pokušava da se snađe, snalaze se kupci, snalaze se i vlasnici radnji.

You May Also Like