Jedan od najvećih trgovinskih lanaca u Srbiji – „Maxi“ – gotovo je ukinuo akcijske ponude u svojoj mobilnoj aplikaciji. Umesto specijalnih popusta, kupcima se sada nude samo kuponi za određene proizvode. Kao razlog navodi se usklađivanje sa Uredbom Vlade Srbije o ograničenju marži na osnovne životne namirnice.
Kupci su tokom dana primetili da su „akcije“, koje su ranije bile glavna pogodnost aplikacije, sada nestale. Umesto njih, dostupna je poruka trgovca da se „cene usklađuju u skladu sa novim propisima“.
U obaveštenju stoji:
„Shodno novoj Uredbi Vlade Republike Srbije o posebnim uslovima za obavljanje trgovine za određenu vrstu robe (Službeni glasnik RS, br. 76/2025 od 29.08.2025), vršimo usklađivanje cena proizvoda iz našeg asortimana. Molimo za razumevanje ukoliko dođe do privremenih odstupanja u istaknutim cenama i komunikaciji. Hvala što kupujete kod nas.“
Šta se menja?
Nova uredba o ograničenju marži počela je da važi 1. septembra i obuhvata 23 kategorije proizvoda – od hleba, mleka, jaja i brašna, do ulja, šećera, voća, povrća, kućne hemije i pelena. Trgovci koji su prošle godine ostvarili prihod veći od 4,5 milijardi dinara sada moraju da primenjuju ograničenje marže na maksimalno 20 odsto.
Ovo znači da su maloprodajni lanci primorani da snize cene na hiljade artikala, pa su promotivne akcije i popusti praktično ukinuti.
