Da li možete vratiti robu ako nemate račun?

Od strane Ozon
0 komentari

Mnogi potrošači misle da bez originalnog računa nemaju pravo na reklamaciju, ali zakon je na strani kupaca. Ako izgubite račun, prodavac je zakonski obavezan da vam izda njegovu kopiju, kako biste mogli da zatražite povraćaj novca ili zamenu proizvoda.

Elektronske kupovine bez računa

Prema Zakonu o zaštiti potrošača, papirni račun nije obavezan dokaz ako je roba plaćena elektronski. U tom slučaju dovoljno je da kupac u reklamaciji navede datum i vreme kupovine.

– Kupila sam muške patike kao rođendanski poklon. Račun nisam sačuvala, ali znali smo tačan datum kupovine i koristili smo karticu za popuste te prodavnice. Nakon dva meseca, patike su se raspale, a prodavnica je tražila originalni račun – kaže Beograđanka koja je kupovala u popularnoj trgovini.

Pravo na kopiju računa

Pokret za zaštitu potrošača Srbije objašnjava da kupac ima pravo da traži kopiju računa i da je prodavac obavezan da je izda. Ukoliko prodavac odbije ili odugovlači, potrošač može podneti žalbu Tržišnoj inspekciji.

– Prodavci ponekad odugovlače kako bi obeshrabrili kupca da zaštiti svoja prava. Kupac koji je platio elektronski ne mora da poseduje fiskalni račun, dovoljno je da navede datum kupovine. Ako je kupovina izvršena gotovinom, kupac može tražiti kopiju računa, a prodavac je dužan da je izda – kažu u ovom udruženju.

Rokovi i fabričke greške

Ako se proizvod pokvari u roku od šest meseci od kupovine, pretpostavlja se da je u pitanju fabrička greška, što ide na teret prodavca. U tom slučaju kupac i dalje ima pravo na kopiju računa, a prodavac je dužan da u roku od osam dana pismeno odgovori na reklamaciju. Ako do toga ne dođe, potrošač se može obratiti Tržišnoj inspekciji.

Možda Vam se svidi i

Ostavi komentar