Elektrodistribucija Srbije (EDS) pokrenula je Nacionalni kontakt-centar kako bi građanima širom zemlje olakšala prijavljivanje kvarova, samostalno očitavanje brojila i prijavu neovlašćene potrošnje električne energije.
Kako funkcioniše samostalno očitavanje brojila?
Građani sada od 1. do 6. u mesecu mogu potpuno samostalno očitati brojilo i prijaviti stanje putem više kanala, a najpopularniji je mobilna aplikacija „ED Srbije“.
Za ispravno očitavanje potrebno je uneti:
- 12-cifrenu šifru mernog mesta,
- datum očitavanja,
- stanje sa brojila (posebno za višu i nižu tarifu),
- fotografije brojila – dve za digitalna, jedna za elektromehanička.
Podaci se automatski unose u sistem, proveravaju, a račun stiže u roku od dva do tri dana.
Šta ako ne očitate brojilo?
Ukoliko građani ne dostave stanje brojila u predviđenom periodu, očitavanje će, kao i do sada, obaviti ovlašćeni čitači EDS-a. Ako ne dostavite stanje brojila u predviđenom periodu, ako čitač ne može da dođe do brojila ili ako stanje ne bude očitano, obračunava se prosečna potrošnja iz prethodnog perioda
Načini dostavljanja stanja
Pored mobilne aplikacije, stanje brojila se može prijaviti i:
- putem besplatnog poziva na broj 0800-360-300,
- mejlom,
- na šalterima EDS-a,
- putem veb-portala EDS-a.
Sve više samočitača
Aplikaciju „ED Srbije“ preuzelo je više od 450.000 korisnika, dok se oko 250.000 građana već prijavilo kao zvanični samočitači, što znači da će redovno slati očitano stanje svakog meseca.
Ovaj sistem donosi značajnu uštedu vremena i bržu obradu podataka, a korisnicima omogućava veću kontrolu nad evidencijom potrošnje električne energije.