Statistika nemačkog auto kluba ADAC zasnovana je na broju kvarova na 100.000 automobila, za svaki model.
Kao i svake godine, nemački automobilski klub ADAC objavljuje liste automobila kojima su njihovi majstori najčešće odnosno najređe pomagali na putevima.
Nakon svake obavljene intervencije, mehaničari ADAC-a u bazu podataka beleže detalje svojih intervencija – a bilo ih je 3,4 miliona. Nakon toga se broj kvarova na svakom modelu upoređuje sa brojem automobila te marke i modela koji su registrovani u Nemačkoj. Tako se dobija koeficijent čiji glavni pokazatelj je broj kvarova na 100.000 automobila. Što je koeficijent niži, to je bolje. Ovi rezultati pokazuju prva tri nabolja i najgora tri – automobila proizvedena 2012 godine.
Modeli segmenta A
Toyota Aygo – Faktor intervencije: 4,4. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.
Hyundai i10 – Faktor intervencije: 6,2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.
Renault Twingo – Faktor intervencije: 16,8. Najčešči uzrok intervencije: kočnice, imobilizator.
Seat Mii – Faktor intervencije: 21,6. Najčešči uzrok intervencije: kočnice.
Fiat 500 – Faktor intervencije: 23,9. Najčešči uzrok intervencije: sistem hlađenja, bobina.
Fiat Panda – Faktor intervencije 28,5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.
Modeli segmenta B
Fiat Punto – Faktor intervencije 8,8. Najčešči uzrok intervencije: električna instalacija, auspuh, kvačilo.
Audi A1 – Faktor intervencije 9,1. Najčešči uzrok intervencije: kablovi za paljenje, mlaznice.
Mini – Faktor intervencije 9,7. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.
Renault Clio – Faktor intervencije 23,5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pokretač, elektronska blokada motora.
Peugeot 208 – Faktor intervencije 26,5. Najčešči uzrok intervencije: bobina, akumulator.
Peugeot 207 – Faktor intervencije 29,2. Najčešči uzrok intervencije: servo upravljač, električni kabriolet krov, kaiš.
Kompaktni modeli
BMW X1 – Faktor intervencije od 7,2.
Audi Q3 – Faktor intervencije 10,8.
Hyundai i30 – Faktor intervencije 11,2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.
BMW Serije 1 – Faktor intervencije 31,4. Najčešči uzrok intervencije: bobina, pogonski lanac.
Peugeot 308 – Faktor intervencije 34,9. Najčešči uzrok intervencije: mlaznice, bobina, akumulator.
Kia je imala 44,9 intervencijskog faktora. Najčešči uzrok intervencije: pokretač, pogonski lanac, akumulator, kvačilo, svećice, senzor radilice.
Automobili srednje klase
BMW X3 – Faktor intervencije 5,3. Najčešči uzrok intervencije: starter, turbopunjač.
Audi A4 – Faktor intervencije 8,4.
Audi A5 – Faktor intervencije 9,8. Najčešči uzrok intervencije: pogonski lanac, auspuh.
Ford Mondeo – Faktor intervencije 23,1.Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pumpa za gorivo.
Opel Insignia – Faktor intervencije 28,1. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, hladnjak.
Volkswagen Sharan – Faktor intervencije 32,8. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, EGR.
Izvor: telegraf.rs
Autor: Miloš B. Jovanović