Predeo Sremske Mitrovice postaje deo Jadranskog pejsaža. Grad dobija interpretacijski centar

Turistička organizacija grada Sremska Mitrovica, zajedno sa Konzorcijumom koji se sastoji od 11 partnera iz 7 zemalja: Italija, Grčka, Albanija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska i Slovenija, koji predvodi Vodeći partner iz Italije- opština Jesi, sprovodi projekat pod nazivom ADRILINK- Mreža interpretacijskih centara jadranskog predela koji se finansira kroz Drugi poziv za predloge projekata Interreg V-5 Jadransko-jonskog ADRION Programa 2014-2020.

Tim povodom danas je u sremskomitrovačkoj Gradskoj kući održana konferencija za medije. Na konferenciji su prisustvovale Svetlana Sabo, direktorica Turističke organizacije Sremska Mitrovica, Bojana Lanc, komunikacijski menadžer i Ljiljana Josić, menadžerka projekta ADRILINK.

Opšti cilj projekta ADRILINK je da promoviše Pejzažni turizam u Jadranskoj regiji kroz stvaranje mreže Interpretacijskih centara, koji su koncipirani kao ključne tačke odabranih tematskih staza i ruta, digitalno povezanih kroz ICT platformu, koja omogućava integrisano upravljanje turističkim uslugama i podstiče inovativna rešenja. Projekat omogućava nove modele održivog upravljanja turizmom sa ciljem smanjenja njegove sezonske osobine kroz valorizaciju prirodnih i kulturnih krajolika kao zajedničkih prednosti koje mogu biti posećivane tokom cele godine.

Glavne aktivnosti projekta podrazumevaju definicije mapa predela, nabavku ICT infrastrukture, razvoj biznis plana i plana upravljanja Interpretacijskim centrima, a zatim i definisanje tematskih ruta kod kreiranja ICT platforme i mobilne aplikacije za interpretacijske centre. U sklopu projekta, predviđena je izrada tkz. Kartica za ljubitelje predela koja će za korisnike podrazumevati popuste za putovanja u sve predele koji su deo ADRILINK mreže. kao što su: NP Sutjeska (Republika Srpska), Vrsar i Moscenicka Draga (Hrvatska), Grad Gradiška (Bosna i Hercegovina), Sremska Mitrovica (Srbija), Murska Sobota (Slovenija), Venecija i opština Jesi (Italija) i mnoge druge.

Razmena iskustava partnera kao i promovisanje rezultata projekta, planirani su na međunarodnim konferencijama u Veneciji i Rijeci, dok će se celokupan projektni ciklus pratiti i odvijati u skladu sa razvitkom situacije i mera suzbijanja pandemije virusa COVID 19.

Do sada, Turistička organizacija grada Sremska Mitrovica je prisustvovala inicijalnom sastanku ADRILINK projekta, prezentovala je turističke potencijale Grada Sremska Mitrovica, uspostavila je Projektni tim, i pripremila dokumentaciju za javne nabavke koje će biti sprovođene u narednom periodu.

Prema rečima Lanc trajanje projekta je 30 meseci, odnosno do jula, 2022. godine. Ukupan iznos projekta je 2.409.446 evra, od čega je nešto malo manje od 200.0000 opredeljeno za Turističku organizaciju grada Sremska Mitrovica. Učešće Turističke iznosiće 15%, odnosno 29,902 evra.

Pročitajte još