NA KANALU NIŠTA ZA DŽABE

Odzvonilo je besplatnim tehničkim pregledima i registraciji vozila „na crno“ bez odlaska na liniju provere ispravnosti vozila! Minimalnu cenu kontrole na kanalu, proceniće Ministarstvo trgovine, a zasad postoji predlog da taj pregled košta od 3.000 do 4.700 dinara.

Na kanalu ništa za džabe
Ovo su najvažnije novine „Pravilnika o vršenju tehničkog pregleda vozila“ koji stupa na snagu 5. jula ove godine.

– Fotografisanje vozila na liniji tehničkog pregleda, koji predviđa pet obaveznih fotografija i vođenje evidencije vraćenih vozila je u suštini najvažniji rezultat koji očekujemo od primene novog Pravilnika – kaže, za „Novosti“, Vladimir Marinković, predsednik UO Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). – Tačno je propisan postupak i vreme trajanja provere ispravnosti vozila.

Prema njegovim rečima, odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima predviđeno je da Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo trgovine, određuje najnižu i najvišu cenu usluge tehničkog pregleda na predlog Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije.

– Sa naše strane, a pritom mislim na sva udruženja tehničkih pregleda Srbije (NATEP, UOTP i ATPV), mi smo naš predlog cena poslali MUP Srbije sa obrazloženjem, preciznom računicom koliko bi ta usluga morala da košta – naglašava Marinković.

Ovo su najvažnije novine „Pravilnika o vršenju tehničkog pregleda vozila“ koji stupa na snagu 5. jula ove godine.

– Fotografisanje vozila na liniji tehničkog pregleda, koji predviđa pet obaveznih fotografija i vođenje evidencije vraćenih vozila je u suštini najvažniji rezultat koji očekujemo od primene novog Pravilnika – kaže, za „Novosti“, Vladimir Marinković, predsednik UO Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).

– Tačno je propisan postupak i vreme trajanja provere ispravnosti vozila.

Prema njegovim rečima, odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima predviđeno je da Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo trgovine, određuje najnižu i najvišu cenu usluge tehničkog pregleda na predlog Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije.

– Sa naše strane, a pritom mislim na sva udruženja tehničkih pregleda Srbije (NATEP, UOTP i ATPV), mi smo naš predlog cena poslali MUP Srbije sa obrazloženjem, preciznom računicom koliko bi ta usluga morala da košta – naglašava Marinković.

zvesno je, međutim, da će sada biti zakazivanja tehničkih pregleda jer će biti potrebno najmanje 35 minuta kontrole po vozilu. Kontrola vozila se, u suštini, ne menja. I dalje će se proveravati kočnice, fizičko stanje vozila, upravljački sistem, stakla… Na listi pregleda biće i stanje karoserije vozila.

– Niko neće biti vraćen sa tehničkog pregleda zbog, kako se to kaže, „tačkica rđe“ – objašnjava Marinković. – Neće, međutim, moći da prolaze vozila sa 15 do 20 odsto truleži, kao do sada.

Najvažnije je, slažu se svi, od predstavnika Udruženja tehničkih pregleda do vozača da se uvede red u ovu oblast i da nam se na drumovima nađu tehnički ispravna vozila koja ne ugrožavaju bezbednost u saobraćaju.

ZAGAĐIVAČIMA ROK TRI GODINE

Na tehničkim pregledima ubuduće će se meriti i količina izduvnih gasova, ali će svi oni koji budu premašili zadate norme koje vozilo ima u trenutku kada je napravljeno, biti o tome samo obavešteni.

– Njima će se dati rok od tri godine da svoje vozilo dovede u okvir zadatih normi bilo da ugrade ili zamene katalizatore, filtere – objašnjava Marinković.

Izvor KAMATICA

Pročitajte još