4 zapanjujuća AR trenda u 2018. godini

Sećate li se Pokémon Go igre? Dobra stara vremena u 2016. kad ste jurili kao sumanuti ulicama grada ne bi li uhvatili malog slatkog Pikaču-a? Možemo se opkladiti da u tom momentu niko nije shvatao da je ta igra pionir za razvitak aplikacija proširene realnosti koje se prave za iOS i android aparate. U poređenju sa virtuelnom realnošću, proširena realnost (ili AR) je gotovo neprimetna. Bez fanfara, ona polako ulazi u naše živote i na tehnološko tržište.

Proširena realnost ima blistavu budućnost pred sobom. Prema članku Webdesigner Depot, gotovo 30% korisnika pametnih telefona u Sjedinjenim državama koriste AR aplikacije na nedeljnom nivou već sada. Samo u 2018. godini preko 200 miliona korisnika je koristilo neke od tih aplikacija. Kompanija Deloitte predviđa da će proširena realnost ostvariti čist profit od preko 1 biliona američkih dolara do 2020. godine, što je deset puta više nego u ovoj godini.

Ipak, kompanije koje posluju unutar specifičnih niša više su zainteresovane da integrišu AR u svoje poslovne procese od nekih drugih kompanija. Iz tog razloga postoje neki prepoznatljivi trendovi koji rapidno rastu. Danas ćemo pisati o 4 takva trenda koja su posebno interesantna.

1. AR u uradi sam (DIY) prodaji
Uradi sam i maloprodaja nameštaja su grane maloprodaje gde svaka kupovina preko interneta može biti kupovina mačke u džaku. Naravno, vi možete zamisliti kako će fotelja ili poster izgledati u vašoj dnevnoj sobi i tako odlučiti da li da ih kupite ili ne, ali nikako nije trenutno moguće da ih isprobate i odlučite da li je to, to. Takođe, dokazano je da što se više mušterija razmišlja da li nešto da kupi, manje su šanse da će zapravo to i kupiti.

Rešenje je osmišljeno od strane dve vodeće kompanije koje se bave prodajom nameštaja – Švedski gigant IKEA i Francuska maloprodaja Leroj Merlin. Oba brenda su lansirala svoje AR aplikacije – IKEA place i Leroj Marlin aplikaciju. Ukoliko odlučite da kupite nameštaj za vašu kuću ili stan, možete downloadovati ove aplikacije i proveriti kako vam se delovi nameštaja uklapaju u vaš prostor, bez da ćete posetiti prodavnice.

Kako to zapravo funkcioniše? Aplikacija koristi vašu kameru sa telefona i smešta proizvod na željenu lokaciju, te vi onda možete videti kako taj proizvod izgleda na nekom mestu. Dok to radite predmet koji ste odabrali ima iste dimenzije, boju i teksturu kao u realnom vremenu.

Obe ove aplikacije su razvijene od strane ARKit, tehnologije koja je predstavljena od strane Apple-a na poslednjoj Konferenciji Svetskih Pronalazača. Nemoguće je istu objasniti u nekoliko reči pa ćemo naprosto preći na sledeću AR novinu u svetu.

2. ARKit i Apple AR naočare
Apple ARKit je predstavljen zajedno sa iOS 11 na jesen 2017. godine. Ovo je set alata koji su dizajnirani isključivo da poboljšaju iskustvo iOS korisnika. Ova tehnologija teži ka uprošćavanju kreiranja i korišćenja AR aplikacija i mogućnošću da AR bude dostupna svim korisnicima Apple pametnih telefona. Kako se može pročitati na njihovom oficijelnom website-u, ovi alati precizno prate dešavanje u realnom vremenu oko aparata i pokazuju savršeno razumevanje istog. Na osnovu sakupljenih podataka ARKit ubacuje virtuelni objekat u realnost sa neverovatnom preciznošću.

Uz stalne debate oko ARKit-a, mogu se čuti nagađanja da će Apple izbaciti i AR naočare za nekoliko godina. Ako je verovati sajtu MacRumors, Apple trenutno radi na MicroLED panelima kako bi ih implementirali u novi Apple ručni sat i novi AR uređaj, koji još nije najavljen. Pretpostavlja se da će taj uređaj biti predstavljen 2019. godine, iako je Apple odbio da komentariše te spekulacije.

3. AR Kockanje
Online kockanje i klađenje je trenutno na vrhuncu popularnosti u 2018. godini. Kazina na web-u nude svojim klijentima slotove i live igre koje se mogu naći i u standardnim lokalnim kazinima. Jedina razlika je u tome što se u online kazinima može igrati sa bilo kog mesta na kom se nalazite preko svog mobilnog uređaja. Ipak, nekim ljudima fali što ne mogu da osete uživanje pravog kazine, luksuznog nameštaja, drvenih stolova i luksuzno obučenih ljudi. Atmosfera glamura lokalnih kazina je ono što fali njihovim virtuelnim suparnicima.

Respektabilni provajderi igara su već poboljšali iskustvo igranja, na taj način što su poboljšali neke elemente i dodali im live momenat. Većina online kazina ima u ponudi uživo igranje sa živim dilerima koji vodi igru i čini je mnogo realističnijom.

Mnogi igrači preferiraju više da igraju sa živim dilerima iz prostog razloga što ne veruju u software i generator slučajnih brojeva. Kada je reč o npr. Ruletu, igrači više vole da svojim očima vide kako kuglica završava u nekom sektoru ili na nekom broju. Iako su šanse na ruletu apsolutno identične nevezano za način na koji je rezultat generisan, igrači se ipak osećaju sigurnijim kada je to urađeno od strane dilera uživo.

Ali ostale igre još uvek ne mogu da uhvate taj momenat koji igrači doživljavaju kada odu u pravi lokalni kazino. Kako bi se omogućilo ovakvo iskustvo, provajderi igara se spremaju da integrišu AR software. Na taj način igrači će moći da stvore atmosferu pravog kazina čak i u svojoj sobi koristeći alate AR tehnologije.

Iako je AR klađenje tek u začetku, Microgaming provajder igara je lansirao AR aplikaciju gde igrači mogu da uživaju u interakciji sa svojim omiljenim slot karakterima koji su ubačeni u proširenu realnost.

5. AR u oblasti popravki
Ova oblast je najmanje zanimljiva oblast u našem tekstu, ali se u ovoj oblasti AR može koristiti na mnogo kvalitetnih načina. Ovde je tehnologija u službi poboljšanja edukacije tehničara i olakšava im dnevne poslove umnogome.

Na primer, mobilna aplikacija proširene realnosti može se koristiti kao interaktivni uradi sam, korak po korak (popravke mašine, sastavljanja mašine, ili obavljanje drugih kompleksnih procedura).

Na Modern Customer Experience 2017 forumu, eksperti su pokazali kako tehničar može da popravi pokvarenu mašinu naprosto samo prislanjajući mobilni uređaj na taj deo i sledeći lake korak po korak instrukcije.

Slične aplikacije mogu se koristiti i u skladištima. Radnici bi bili u mogućnosti da primaju radne zadatke preko mobilnih uređaja i da lako pronalaze materijale koji moraju biti transportovani na određenu lokaciju.

Kao što vidimo, integracija proširene realnosti u našu svakodnevnicu je nešto što je neminovno. U bliskoj budućnosti sve viđše kompanija će iskorišćavati benefite ove tehnologije kako bi unapredili život sebe i svojih radnika. Šta je sledeće? Možda za 50 godina nećemo moći da odredimo šta je stvarno a šta je proširena realnost. Ukoliko imate bilo kakvih ideja na tu temu, slobodno nas kontaktirajte.

Pročitajte još