U nedelju pred domaćom publikom nastupaju „Sirmium Valkyries“

Sremsksa Mitrovica – U nedelju 11. novembra sa startom od 12:00 časova, održaće se treće, odnosno odloženo drugo kolo grupe sever ŽFLS—a.
Domaćice „Sirmium Valkyries“ dočekaće, na svom stadionu „25. maj“ u Sremskoj Mitrovici, ekipe Kikinda „Orange Tribe“ i Pančevo „Panters Ladies“.

Ženska fleg liga Srbije će posle ovog turnira grupne, ući u finalnu fazu, za koju su Mitrovčanke već obezbedile svoje mesto nakon samo dva turnira, sa maximalnim učinkom.

Da podsetimo, samo par nedelja pre početka sezone, “zelene“ su se okitile zlatnom medaljom na turniru u Požarevcu. Samim tim su odma postavile sebi, a i drugima, visoke standarde. Da bi potom nastavile da vrednim radom i trudom, to održe i potencijalno iznenade same sebe.

Naše i Vaše devojke koje sačinjavaju ovaj fleg tim su: Tijana Mitrić, Milica Popović, Maja Nikolić, Jelena Uverić, Aleksandra Munjaš, Marija Kotarlić, Marija Ljahović i Ana Maksimović.

*Reč-dve-tri o fleg fudbalu

Ono što je najvažnije istaći to je da fleg-fudbal predstavlja beskontaktnu verziju američkog fudbala namenjenu i mladima i starima, igračima oba pola, a u njoj se ekipe od po pet igrača (u našem slučaju, mada timovi mogu biti i brojniji) nadmeću na otvorenom ili zatvorenom terenu gde se umesto obaranjem – akcije rivala zaustavljaju skidanjem “zastavice”/trake koje su tzv. “čičak-trakom” prikačene za pojas učesnika.

Poput obaranja, zabranjeno je i klasično blokiranje rivala, a cilj igre je kao u “pravom” američkom fudbalu – uneti loptu u suparničku endzonu. Kako nema opasnih kontakata među učesnicima igrači nastupaju bez zaštitne opreme. Ovu vrstu sporta razvijaju sve federacije američkog fudbala u svetu, jer upravo “fleg” fudbal najviše doprinosi edukaciji igrača, a sve u cilju usvajanja osnovnih elemenata ovog sporta kao i taktičko-tehničkog poimanja onoga što se smatra “pravim” američkim fudbalom.

Pravila igre, ukratko

Ekipa u posedu lopte kreće sa pet jardi od svoje endzone i ima četiri pokušaja da pređe na drugu polovinu terena. Uspe li u tome, ekipa dobija nova četiri pokušaja za tačdaun, a ako ne uspe – onda rival koji se do tada branio kreće sa svojih pet jardi.

Kao i u “pravom” američkom fudbalu tačdaun donosi šest poena. Dodatni, “ekstra” poen donosi jedan poen ako je izveden sa linije od pet jardi, odnosno dva poena ako je izveden dvostruko veće udaljenosti. “Sejfti” (prekid suparničke akcije dok on ima loptu u svom posedu u sopstvenoj endzoni) donosi dva poena defanzivcima.

NAPAD

Dva su načina da se napreduje sa loptom kada akcija krene, trčanje i dodavanje. Evo kratkog pojašnjenja oba načina:

Trčanje

Mesto sa kog počinje akcija naziva se linija skrimidža (nastalo od srednjevekovnog scrymmage, koje je bila alternacija reči skyrmissh – manja bitka). Sa jedne strane linije skrimidža na početku akcije je napad, sa druge odbrana, a lopta se nalazi na samoj liniji skrimidža.

Kada centar doda loptu kvoterbeku, on nema pravo da trči sa loptom. Za razliku od kvoterbeka, ostali igrači smeju to da čine, a trčanjem se smatra svako uručivanje lopte. Ono se, pak, sme izvesti samo iza linije skrimidža. Ko jednom pređe liniju skrimidža sa loptom u svom posedu više je ne može ni dodavati ni uručivati saigračima.

Trčanje (sa loptom u posedu) je dozvoljeno na svakom delu terena, osim u završnih pet jardi do protivničke endzone. Tada se mora koristiti dodavanje, o kome sledi nešto više reči. Akcija se prekida na onom mestu gde se nalaze stopala napadača u trenutku kada mu je izvučena zastavica. U fleg fudbalu ne postoji ničija lopta (tzv. “fambl” (engl. “fumble”), već se igra prekida na mestu gde je lopta dodirnula tlo.

Dodavanje

Sva dodavanja moraju biti usmerene unapred i uhvaćena isključivo kada lopta pređe liniju skrimidža. Kvoterbek ima 7 sekundi da izvrši dodavanje, a ukoliko to ne uradi u roku od sedam sekundi igra se zaustavlja, a napadački tim gubi jedan pokušaj i nastavlja sa istog mesta.

Svim igračima je dozvoljeno da hvataju dodavanja, pa čak i kvoterbeku kada uruči loptu drugom igraču, a ovaj izvrši dodavanje iza linije skrimidža. Igrač koji hvata loptu mora biti barem jednom nogom u terenu da bi dodavanje bilo kompletno.

ODBRANA

Svi igrači koji napadaju kvoterbeka, u trenutku izvuđenja snepa (početak akcije) moraju biti udaljeni najmanje 7 jardi od linije skrimidža. Igrači odbrane mogu biti postavljeni i na manjoj udaljenosti od linije skrimidža u trenutku izvođenja snepa, ali oni nemaju pravo da napadnu kvoterbeka.

Kada se izvrši prvo dodavanje ili uručivanje, pravilo od 7 jardi više ne važi i svi odbrambeni igrači mogu napadati igrača koji nosi loptu. Još jednom ističem: Nikakva kontakt igra kao što je blokiranje ili obaranje nije dozvoljeno.

VREME

Utakmica traje 40 minuta ( 2 poluvreme od po 20 minuta). Vreme u igri se ne zaustavlja, osim u poslednja dva minuta u oba perioda.Vreme se zaustavlja ako igrač u posedu lopte izađe u aut, kao i prilikom nekompletnog dodavanja, ali vreme se ne zaustavlja posle svakog razigravanja. Na taj način se igrači uče kako pravilno da kontrolišu vreme u američkom fudbalu.

Sudije imaju pravo da zaustave vreme po svom nahođenju.

U slučaju nerešenog rezultata igraju se produžeci. Pauza između drugog poluvremena produžetka iznosi 2 minuta. Pobednik žreba za posed lopte počinje napad sa polovine terena. Svakoj ekipi se pruža mogućnost da u četiri pokušaja poentira. Desi li se da je rezultat i tada nerešen, ekipama se pruža još jedna takva mogućnost. U slučaju da ni tada ne bude pobednika, timovi kreću ka protivničkoj endzone sa linije od 12 jarde od željenog cilja.

Posle postavljanja lopte na liniju skrimidža od strane sudije, ekipa ima na raspolaganju 30 sekundi za organizaciju napada. Svaka ekipa ima pravo na 2 tajmauta u trajanju od 60 sekundi po poluvremenu. Tajmaut poziva glavni terener ili igrač na terenu. Između poluvremena predviđena je pauza u trajanju od 2 minuta.

Vreme se računa od izvođenja snepa.

LOPTA U POSEDU

Lopta na početku akcije mora biti među nogama centra. Zabranjeno je da on sa njom napreduje odmah, već je mora dodati saigraču iza sebe.

Kvoterbek sa loptom u posedu ne može da pređe liniju skrimiđa dok je ne uruči saigraču.

Iza linije skrimidža dozvoljeno je dodavanje lopte na stranu i unazad neograničen broj puta.

Dodavanje igraču iza linije skrimidža koji nastavlja napredovanje trčanjem računa se kao trčanje.

Igrač koji je dobio loptu uručivanjem ili dodavanjem u stranu/unazad može da uputi dodavanje samo ukoliko nije prešao liniju skrimidža.

NESPORTSKO PONAŠANJE

Ako glavni sudija konstatuje nesportsko ponašanje, obaranje, udarce ili blokove, igra se zaustavlja i igrač se diskvalifikuje do kraja meča/turnira.

Strogo je zabranjena upotreba neprikladnih reči, razgovor sa sudijom, vređanje protivnika ili gledalaca. Sudije donose odluku i procenjuju šta tačno znači nesportsko ponašanje i upozoravaju prekršioca. U slučaju da se situacija ponovi, igrač ili igrači se udaljuju do kraja utakmice.

PREKRŠAJI

Svi prekršaji se kažnjavaju s kaznom od 5 jardi

Pokušaj se ponavlja, ako nije predviđeno drugo rešenje, jardi se odbrojavaju od linije skrimidža.
Kaznu, osim “dead ball foul”, protivnik može da ne prihvati

Sudije procenjuju šta je ilegalni kontakt

Komunikacija sa sudijama je dozvoljena samo kapitenu ekipe i glavnom treneru

Utakmice se ne može završiti na prekršaju odbrane, ali je i to dozvoljeno ako napad ne prihvati kaznu

Prekršaji posle osvojene lopte od strane odbrane se računaju od mesta gde je lopta osvojena. Ako je lopta osvojena u end-zoni i posle toga napravljen prekršaj, kazna se računa od linije od 5 jardi ekipe u posedu lopte.

Odbrana može da napravi sledeće prekršaje: ofsajd (prevremeno prelaženje linije-skrimidža), nepravilna izmena (više igrača u polju), nelegalan “blic” (početak juriša na kvoterbeka od strane igrača koji je bliži liniji skrimidža od propisanih 7 jardi), “Interfirens” (nelegalan kontakt sa hvatačem), nedozvoljeno skidanje zastavice.

Napad takođe može da načini prekršaje i to sledeće: nije dozvoljeno štititi svoju “zastavicu” kako je odbrana ne bi skinula, nije dozvoljeno zadržavati igru, kažnjivi su nepravilne izmene, nedozvoljeno pokretanje više od jednog igrača neposredno uoči početka akcije, “false start” (kretanje preko linije skrimidža pre nego što je akcije počela), hvatanje za dres, skok sa loptom u posedu (opasna igra), ilegalno dodavajne unapred, izlazak sa igrališta igrača koji je uhvatio loptu a potom njegov povratak, trčanje u tzv. “netrkačkoj zoni“ i slično.

OPREMA

Svi igrači, bez isključenja, moraju imati zaštitu za zube
U toku turnira igrači moraju nastupati u oficijelnim dresovima

TEREN

Dužina: od 60 do 80 jardi
Širina: od 20 do 30 jardi
End-zona: od 7 do 10 jardi

Osim aut-linija i end zone, moraju se obeležiti polovina terena, linije na 5 jardi od obe endzone i postaviti obeležje na po 12 jardi od svake end-zone.

*saaf.rs

Pročitajte još

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *